Blogul lui Florin Giurcă


14Jan2010




Untitled

Ma simt urmarit

Un politist urmareste un liceean care consuma droguri. Desi comandantul ii cere sa urgenteze solutionarea dosarului, politistul se opune, pe considerente de constiinta morala. Comandantul ii demonstreaza cu DEX-ul in mana ca se inseala, constiinta morala nu figureaza in DEX. Dosarul este solutionat.

In timp ce ma uitam la Politist, adjectiv (regia Corneliu Porumboiu, 2009 – excelente secventele cu urmarirea la pas, secvente care pot parea prea lungi, dar numai prin lunginea lor iti dai seama ca fiecare personaj are propriul ritm al pasilor, pana si scandurile de la garduri au un ritm al lor) , ei bine, ma gandeam: pustiul asta habarn-are ca e urmarit, ca cineva ii inregistreaza toate miscarile.

Tema asta a urmaririi  are un anumit tragism, ne identificam psihologic  cu o victima inocenta care nu stie ca i s-a pus capcana. Deci urmarit = inocent. Asta, in filmele  politiste. Oare eu sunt urmarit?  Am alungat iute gandul, desi o usoara stare de disconfort a mai dainuit, gandindu-ma la cipuri, carduri  si vaccinuri. 

Mi-am amintit apoi ca in viata de zi cu zi,  ceea ce ma urmareste pururea  e faradelegea mea, pe care eu o cunosc. Asa ca mi-am zis: rabdare, rabdare,  asta este starea ta normala…

 

Parintele Teofil Paraian

 

„Acela se pocăieşte care poate zice cu psalmistul: «Nedreptatea o urăsc şi o dispreţuiesc, iar legea Ta o iubesc»."

Asta e atitudine de pocăinţă. în Pateric e scris că la întrebarea: „Ce este pocăinţa?", a răspuns Ava Pimen:

„Pocăinţa este părăsirea păcatului".

Atâta vreme cât faci păcate cu deplină voinţă şi ştiinţă, să ştii că nu eşti pe calea pocăinţei. Atunci eşti pe calea pocăinţei când părăseşti păcatul. Fără părăsirea păcatului nu există pocăinţă. Pocăinţa este o atitudine, o atitudine împotriva păcatului şi o atitudine spre folosul virtuţii, pentru că o adevărată pocăinţă nu face acela care doar părăseşte păcatul, ci care înlocuieşte păcatul cu roade vrednice de pocăinţă. în Evanghelia de la Matei, citim că a zis Sfântul Ioan Botezătorul:

„Faceţi roade vrednice de pocăinţă".

Care-s roadele vrednice de pocăinţă? Care-s roadele pe care le face pocăinţa? De unde ştim? Păi, cineva care citeşte Noul Testament  nu se poate să nu ştie că Sfântul Apostol Pavel, în Epistola către efeseni, scrie:

„ Cel ce a furat să nu mai fure, ci mai mult să lucreze cu mâinile sale ca să aibă de unde să dea milostenie ".

Deci, pocăinţa nu-i numai o părăsire teoretică a păcatului, ci este şi o înlocuire a păcatului cu fapta cea bună. în Epistola întâi către corinteni, în capitolul şase, citim cuvintele Sfântului Apostol Pavel îndemnătoare la pocăinţă. Şi anume, zice Sfântul Apostol Pavel:

„Băgaţi de seamă, nici curvarii, nici sodomiţii, nici malachiştii, nici cei răi de gură, nici închinătorii la idoli, nici beţivii nu vor intra în împărăţia lui Dumnezeu. Şi aşa aţi fost unii dintre voi, dar v-aţi curăţit, v-aţi spălat, v-aţi îndreptat."

Deci, ne atrage atenţia Sfântul Apostol Pavel că nu intră în împărăţia lui Dumnezeu cei care au păcate de felul acesta. în Epistola către coloseni citim:

„Lepădaţi şi voi toate acestea: curvia, necurăţia, patima, pofta rea, cuvântul de ruşine din gura voastră, lăcomia care este închinare la idoli, deci omorâţi mădularele voastre cele pământeşti - astea care le-am pomenit - lepădaţi şi voi toate acestea, mânia, iuţimea, răutatea, cuvântul de ruşine din gura voastră şi nu vă minţiţi unii pe alţii pentru că v-aţi lepădat de omul cel vechi".

Dar nu se opreşte aicea şi spune mai departe:

„Imbrăcaţi-vă ca aleşi ai lui Dumnezeu, sfinţi prea iubiţi, cu milostivirile îndurării, cu bunătatea, cu smerenia, cu blândeţea, cu răbdarea. Dacă are cineva ceva împotriva cuiva, precum Hristos v-a iertat vouă, iertaţi şi voi şi peste toate îmbrăcaţi-vă cu iubirea care este legătura desăvârşirii şi - fiţi atenţi - pacea lui Hristos care covârşeşte toată mintea să sălăşluiască în inimile voastre şi dovediţi-vă mulţumitori".

 

Post tema
postat in categoria filme la tema pocainta







Comentati aceasta stire
Numele:



E-mail (nu va fi publicat):



Comentariul:





Vizite:1750